روش های جلوگیری از کلاهبرداری

  • آخرین ایجاد در 1402-11-27 00:00:00
  • 1463
0 0

هدف ما از این مطلب افزایش آگاهی شما در مواجهه با ترفندهای کلاهبرداران است تا در دام آنها گرفتار نشوید.

روش های کلاهبرداران

روش‌های کلاهبرداران عمدتاً بر اعتمادسازی غلط و وعده‌های واهی استوار است. این افراد با شناسایی ایدی کاربران در بازی‌های آنلاین، ارتباطی اغواکننده برقرار می‌کنند. آن‌ها با استفاده از یک اکانت قوی در بازی، نزد شما پیام ارسال می‌کنند تا اعتماد شما را جلب نمایند. در این پیام‌ها، خود را به عنوان خریدار اکانت شما معرفی می‌کنند و برای ادامه‌ی مذاکره، درخواست ایدی تلگرام یا شماره تماس شما را می‌کنند.

کلاهبرداران با ساخت یک حساب کاربری جعلی در تلگرام، که ظاهری شبیه به حساب کاربری ما دارد، اقدام به فریب می‌کنند. این حساب‌های کاربری فیک، علاوه بر استفاده از عکس پابجی سل، شماره تماس ما را نیز در نام کاربری خود قرار می‌دهند و ایدی خود را به گونه‌ای انتخاب می‌کنند که بسیار شبیه به ایدی واقعی پابجی سل باشد.

این کلاهبرداران با استفاده از حساب جعلی خود، به شما پیام می‌دهند و ادعا می‌کنند که اکانت بازی شما فروخته شده است. سپس، یا شما را به یک گروه در تلگرام اضافه می‌کنند که در آن یک "دزد" نیز حضور دارد، یا بدون ایجاد گروه، مستقیماً تلاش می‌کنند تا اکانت بازی را از شما دریافت کنند. در هر دو حالت، هدف آنها کلاهبرداری و به دست آوردن اکانت شما است. پس از اتمام کار، آنها گروه را حذف می‌کنند و هیچ ردی از خود باقی نمی‌گذارند تا شناسایی آنها دشوار شود.

در حالی که کلاهبرداران ممکن است از روش‌های مختلفی برای فریب دادن افراد استفاده کنند، روش‌های توضیح داده شده از جمله شایع‌ترین تکنیک‌هایی هستند که آنها به کار می‌برند. بنابراین، اهمیت دارد که همیشه مراقب باشید و نسبت به پیام‌ها و درخواست‌هایی که از افراد ناشناس دریافت می‌کنید، شکاک باشید.

راه جلوگیری چیست؟

برای مقابله با کلاهبرداری‌ها در فضای مجازی و به خصوص در بازی‌های آنلاین و شبکه‌های اجتماعی، اتخاذ اقدامات احتیاطی زیر ضروری است:

1. اجتناب از برقراری ارتباط با افراد ناشناس: از ارتباط با افرادی که از شما درخواست اطلاعات شخصی، مالی یا جزئیات حساب کاربری می‌کنند، جلوگیری کنید. در گروه‌ها یا فروم‌های عمومی اعلام نکنید که کدام اکانت‌ها متعلق به شماست تا از جلب توجه کلاهبرداران جلوگیری کنید.

2. ذخیره‌سازی شماره تماس مجموعه: شماره تماس رسمی مجموعه (09223971658) را در تلفن خود ذخیره کنید تا در صورت دریافت پیام‌ها یا تماس‌هایی از شماره‌های دیگر، به راحتی تشخیص دهید که آن‌ها از منابع غیرمعتبر هستند.

3. ارتباط فقط با ایدی اصلی: اطمینان حاصل کنید که تنها با ایدی رسمی مجموعه (@wintothegod) در تلگرام در ارتباط هستید. این اقدام از ارتباط شما با حساب‌های جعلی که ممکن است منظور کلاهبرداری داشته باشند، جلوگیری می‌کند.

با دنبال کردن این سه قدم ساده، شما می‌توانید خطر افتادن در دام کلاهبرداران را به میزان قابل توجهی کاهش دهید و از امنیت حساب‌های خود در فضای مجازی محافظت کنید.

بازدیدها: 1463

مقاله های اخیر

  • وارزون موبایل
    27
  • روند معاملات و حفظ امنیت در پابجی سل
    66
  • آموزش احراز هویت در پابجی سل
    98
  • اقداماتی که بعد از کلاهبرداری باید انجام...
    115
  • روش های جلوگیری از کلاهبرداری
    1463

مقالات محبوب

  • روش های جلوگیری از کلاهبرداری
    1463
  • اقداماتی که بعد از کلاهبرداری باید انجام...
    115
  • آموزش احراز هویت در پابجی سل
    98
  • روند معاملات و حفظ امنیت در پابجی سل
    66
  • وارزون موبایل
    27